fredag 2. november 2007

Det er 52 dager....

...igjen til jul!!! Og på Hobbyboden kom det opp en tråd der det ble spurt om hvilke julesanger man "bare måtte" høre før jul. Her er min liste:

  • Driving home for christmas - Chris Rea - den ultimate julesangen som minner meg om tiden som frisør! Sikkert en juleplate som gikk igjen og igjen og igjen, men tross alt var den bedre enn en sånn panfløytekasett vi hadde ett år som jeg tilslutt gjemte blant hårfargene sånn at sjefen ikke fant den igjen... DEN var vi lei den!!
  • Fairytale from New York - The Pogues - utrolig fin sang, som jeg også har hørt på norsk med Iren Reppen og en mann med nordlandsdialekt. Noen som veit hvor man kan finne den?? Saftige gloser og god stemning!
  • O helga natt - med Carola (!!!) eller Rein Aleksander. Er på kirkekonsert hvert år med ei venninne, og ett år skulle vi på Jan Werner og Benedicte Adrian i Frogner Kirke i Oslo. Jeg gledet meg sånn til Benedicte Adrian skulle synge denne, for jeg hadde hørt den med hu' noen år tidligere. Skuffelsen var derfor stor når jeg skjønte at Jan Werner skulle synge den... Lite visste jeg da... Jeg grein så tårene spratt, og satt sikkert 10 cm over kirkebenken når han "gikk opp " på den siste strofen.. Sååååååååååå vakkert!!!
  • Vi tenner våre lykter når det mørkner - favoritten er når ungene synger denne på julekonserten i kirken før jul - og jeg griner!!
  • White Christmas - hvem er det som synger denne igjen?? Bing Krosby?? Spiller ingen rolle - den er jo bare sååå bra!! Også barndomsminne!
  • So this is Christmas - John Lennon/Yoko Ono - hadde bare Yoko kunnet være stille....
  • Little Drummer Boy/Peace on Earth - Bing Crosby/David Bowie - deilig sang - minner meg om julebakst med niese og mamma
  • Hemmat' tæl jul - Vazelina - ble favoritt etter minstemann hadde "dillen" på Vazelina og hjulekalenderen. Vazelina har forøvrig en annen koselig sang som heter "Det beste i livet er gratis", ingen julesang, men utrolig fin!!

Kjenner jeg gleder meg til jul nå!!

Er forøvrig snart ferdig med julegaver - og det er også godt å vite! Jeg har alltid som mål å bli ferdig før 1. desember.. Det er så mye penger som flyr avgårde før jul - og jeg liker å ikke suge på skorper i januar - derfor har "hallingen" i meg våknet - og julegavene er i boks FØR desember.

1 kommentar:

Anonym sa...

Så koselig å lese om julesangene her ja..Er det virkelig så få dager igjen til jul...hmmm. Den sjokolade-kaken fristet ørlite her ja..*fnise* Takk for meg :)