torsdag 27. desember 2007

Julefeiring, juleting og julehobbyer!

Puh... Så var det værste over for denne gang!! Jeg elsker jula asså, men blir skikkelig mett av den også - etterhvert. Er så mye mennesker og mat!! Nå gjenstår bare nyttårsaften, som i år tilbringes aleine på bruket (med alle mennene mine seff ;O) ), hunden og katten.
Apropos katten:

Han har funnet seg nytt favorittsted i jula, han ligger langflat vedsiden av fjellmannen min, bak gardina, som er over radiatoren - og det formelig durer av han! Koser seg som bare det!!
Dette er to av prosjektene mine om dagen:

Mhmm!! Englemaske/kjærlighetsknutesjal!! Og DET ER SÅÅÅ MORO!!! Hekler på nål 4 med Drops Silkeapaca. Hadde trodd det skulle "renne bort" garn, så jeg har jo handlet nok garn til 3 sjal, minst!!!! Dette er hvor langt jeg kom på ett nøste!! Gleder meg til å synke ned i soffan i morra og ta fatt på nøste #2 asså!!

Og her er prosjekt #2:

Etter ide fra Familiens juleideerhefte 2007. Jeg ville egentlig ha det i denne deilige lillafargen, men så hadde ikke "min" butikk denne fargen da...Så det blei "petrolgrønn". Hekler inn perler og sølvtråd, og har tro på at sjalet og pulsvarmerne vil bli riktig så fine ;O).

Her er julas engel:

Hun er like søt som de andre jeg har - og hvis dere ser riktig godt etter, vil dere se en julemus med søt rød nese. Den er kjøpt på ei julemesse for MANGE år siden, har hatt fast tilholdsted på bordet i jula, med Twist i, og de to minste mennene blir utrolig fornærma om det faktisk ikke er Twist oppi henne ;O) .
Inntill videre får jeg ønske deg ei deilig og rolig romjul!! SNART SKRIVER VI 2008!!!

2 kommentarer:

Anne sa...

Tusen takk for hilsen på min blogg.
Og nå skal jeg kose meg og snoke bakover i den kjære Matmor. :-)

Og godt vi er fler som er litt lei av jul, mat og familieselskaper.
Å du... trodde først det var en truse du hadde heklet, men så var det jo et sjal...


God helg videre...

Ingrid sa...

Det blir et fint sjal, kanskje jeg skal prøve meg på noe sånt en dag. Godt nytt år!