torsdag 20. desember 2007

..og alle hjerter gleder seg...

Fikk ferdig alle Selbuvottene før amerikanerne ankom Gardermoen forrige uke.
Tror egentlig de blei ganske gla' - for det var -5 når de landet, og for folk som bor i California blir overgangen stor ;O). Om noen av dere tenker; "Selbuvotter skal være sort med hvitt, eller hvitt med sort" -så bryr jeg meg ikke om det såh!! Lilla funker vel fint for ei frue??

Ellers så blei vottene til min søte kollega, (med nålefiltet logo, første gang jeg har gjort det - det var kjempe MORO!!) -ferdige. Men seff glemte jeg å ta bilde av de nå før jeg sendte de med til Oslo. Tror kanskje jeg får flere bestillinger på disse, så får jeg strikke de litt lengre, og prøve toving for hånd... Maskinen min tover så innmari hardt, og det meste blir litt smått og hardt... Disse vottene inkludert, jeg måtte skylle de opp med balsam og strekke de MASSE etter tovingen, men allikevel ble de kanskje litt små..
Man lærer så lenge man lever (les; strikker).

Liten julepåminnelse i dag også:





Posted by Picasa

2 kommentarer:

Anonym sa...

Imponerende samling med votter, og det måtte virkelig være en velkomst som varmer på flere måter.
Ønsker deg en god jul, og et strålende nyttår.

Anonym sa...

Lest på hobbyboden at du hadde noe problem med toving, så jeg ville ta en titt for å se på det du har tovet. Og så ser jeg at du har hatt problem med disse selbuvottene etter toving. Jeg vet ikke om det er mønsterstrikk på det du har problem med nå, men hvis det er det så kan kanskje løsningen være å strikke mønster slik jeg gjør på mine tova luer med mønster. Og det er ganske enkelt at jeg ALLTID bruker to garnnøster, også der det er ensfarvet, og jeg er veldig nøye med å legge trådene på en spesiell måte. Vanskelig å forklare men jeg plukker opp en og en tråd mens jeg strikke, ganske likt det som blir kalt tvebandsstrikk. Når mønster strikkes på den måten, og det toves så går det som regel bra og blir tovet jevnt. Selv vrangborden blir strikket med to tråder i luene som skal toves. Jeg har bilde av innsiden av en av luene på Ravelry, men kan legge ut i bloggen hvis du vil se det. Jeg har også en maskin som tover ganske hardt, og jeg bruker alltid veldig lite sammen med det jeg tover, som regel er det nok med et putevar. Og jeg kan ikke ha det i tovepose, da blir det bare en klump.