onsdag 28. mai 2008

Konfirmasjonen

gikk så fint!!! Så mange fine ord og hilsninger til min eldste pode - tårene sitter løst for en mor på en sånn dag...Det var ofte "trangt i halsen" ja ;O).

Som før nevnt så fikk jeg hjelp til borddekking og blomster, satt stor pris på det. Syns det blei så pent også! Og kanskje spes denne "hovedekorasjonen", med bokstav, smokk og deilige farger.

Plassen hans bar preg av interesser og minner fra barneår - Postmann Pat, Buzz Lightyear, Woody, Pokemon, Pog, Go-Go's og Kpt. Sabeltann (eller kpt. sabelsatan som pappa'n kalte han), dåpslue og småsko.








Litt bistand med slipset fra pappan













Og her er kaka som var bestilt fra Heges Kakedesign på Eidsvold. Hans interesser - hund, fotball på lokallaget, og LSK banner (ses under hunden). Forøvrig en nyyyydelig marsipankake, med bringebær og vaniljefyll. ANBEFALES!!!!!!









Såh - endelig fikk jeg til å fotografere månedens fargealong - FARMENLUA - som jeg liker å kalle den ;O). Strikket i dobbel Alpakka på pinne 4, tok en dag eller to. Er strikket "på vranga" - 5 rette rader også og en vrang, for så å vrenge den. Strikket etter "Felicity" mønsteret som Pinneguri har funnet. Lua er dritstilig spør du meg!!



Såh - er det "Hemmelig Uvenn" på Hobbyboden igjen...Denne gangen var jeg ikke fullt så heldig som sist....Da fikk jeg jo garn jeg kunne bruke - men dette her da?????Skal en stakkar bruke dette til da???? Min Uvenn har sendt meg et av nøstene hun selv fikk i forrige runde, så jeg må nok inn å leite litt for å avsløre deg ja!!!! 1000 jæ.....takk!!!! ;O) ;O)









Såh - er det GARNMYSTERIET til Liv-Toril, del 1 kom i dag - resten kommer fremover i 5 deler, frem til midten av juni. Vi er 211 (!!!!!) damer (og kanskje en mann eller to - hva veit jeg??) som altså sitter å strikker det samme, etter instrukser fra nevnte Liv-Toril. Jeg ble raskt ferdig i kveld, med pinne #8 går det unna Gunnar. Jeg baserer min oppgave på garnslanking - og bruker det som er av ullgarn som kan toves (da ferdig resultat skal gjøres dette med), "LettLopi", "Mor Aase" og div ullgarn i en skjønn forening!!

Basse tror det er en solhatt - da Liv-Toril hinter om at det kan være til hjelp for ei som har blitt solbrent... Hmmmmm - vi får se!!!!!!







1 kommentar:

Anonym sa...

Så morsom borddekorasjon dere hadde laget! Rart så store ungene plutselig blir, kjekt med slike minner.

Jeg er også spent på hva garnmysteriet blir denne gangen.Foreløpig har jo Bamse fått en flott solhatt da! :o)

Ha en god helg!